fbpx

Nigdy nie jest tak, że wszystko, co masz do zrobienia, jest tak samo ważne. Ja takiej sytuacji nigdy nie widziałem. Jeżeli jesteś podobny do mnie podobieństwem geograficznym – mieszkasz w Europie, biologicznym – żeby żyć, musisz oddychać i niestety odżywiać się, i gospodarczym – musisz zarabiać pieniądze, żeby mieć za co płacić rachunki – to pewnie, jak i ja masz różne rzeczy do zrobienia – zawsze. Jak to jest w nieeuropejskich krajach, nie wiem – może tam inaczej to działa. 🙂

Co ciekawsze, kiedy obserwujesz małe dzieci i emerytów, dochodzisz do wniosku, że wiek nie zmienia sytuacji – każdy z nas ma ciągle jakieś zajęcia wypełniające cały dzień. Dzisiaj porozmawiajmy o zajęciach związanych z prowadzeniem biznesu Network Marketing. Przygotuj proszę kartkę i ołówek.

 

Zaczniemy od testu.

Zacznijmy od kilku pytań. Odpowiedz proszę na nie, stawiając na kartce odpowiednio 1 lub 0.

  1. Prawdopodobnie prowadzisz biznes NM obok Twojego podstawowego zajęcia – czyli obok pracy na etacie, czy pracy w Twoim podstawowym biznesie. Ja tak miałem ze stomatologią – 8 godzin w gabinecie i po godzinach dodatkowo biznes NM.
    Jeżeli tak jest – 1, jeżeli zajmujesz się tylko NM – 0.
  2. Czy Twoja podstawowa praca wymaga od Ciebie aktywności również po godzinach? Czy bierzesz pracę do domu? (nauczyciele)
    Tak – 1, Nie – 0.
  3. Czy jesteś singlem, czy masz męża / żonę?
    Zamężny/a – 1, singiel – 0.
  4. Czy masz dzieci pozostające pod Twoją opieką?
    Tak – 1, Nie – 0.
  5. Czy uprawiasz regularnie sport; siłownia, basen itd.?
    Tak – 1, Nie – 0.
  6. Czy Twoja praca wiąże się z częstymi wyjazdami?
    Tak – 1, Nie – 0.
  7. Czy udzielasz się w społeczności – może jesteś w zarządzie wspólnoty mieszkaniowej, może pełnisz jakąś inną funkcję niezwiązaną z Twoją pracą?
    Tak – 1 Nie – 0.
  8. Dokształcasz się zawodowo? Robisz doktorat, uczysz się języka obcego?
    Tak – 1, Nie – 0.
  9. Może masz pod opieką rodziców?
    Tak – 1, Nie – 0.
  10. Jesteś zdrowy, czy masz jakieś przewlekłe schorzenie?
    Chory – 1, zdrowy – 0

Podsumuj Twoje odpowiedzi. Wyjdzie Ci wynik mieszczący się w przedziale 0 – 10.
Ten wynik jest dodatkową wskazówką określającą Twój poziom zajętości. To są obowiązki zabierające Ci czas. To są ważne rzeczy, więc nie możesz sobie pozwolić na zlekceważenie ich.

Mamy tu 3 przedziały:

  • 0 – 3
  • 4 – 7
  • 8 – 10

Zaraz do nich wrócimy.

Pomyśl teraz: każdy, absolutnie każdy człowiek budujący biznes Network Marketing musi wykonać taką samą pracę. To łączy wszystkich. Tu jesteśmy wszyscy tacy sami. Tu nie ma taryfy ulgowej. Trzeba porządnie zrobić wszystko, co jest potrzebne do zbudowania stabilnej sieci. To zabierze setki i tysiące godzin – oczywiście rozłożone w ciągu kilku lat.

Za to potem można się cieszyć wolnością finansową. Ludzie różnią się zdecydowanie ilością czasu, który mogą przeznaczyć na budowę biznesu. To zależy od ich sytuacji rodzinnej, od ich sytuacji zawodowej, od ich stanu zdrowia. To rzutuje na sposób, w jaki powinni pracować – im mniej czasu, tym bardziej technicznie trzeba działać.

 

Oto Twoje wyniki:

  • 1 – 3. No problem. Masz dużą elastyczność czasową. Nie ma stresu – po prostu działaj zgodnie z systemem obowiązującym w Twoim biznesie. Oczywiście staraj się nie tracić czasu i nie odkładać na jutro zadań – bo wtedy pieniądze też odsuwają się na później.
  • 4 -7. Jesteś ograniczony czasowo. Masz dużo obowiązków pozabiznesowych, co obniża Twoją elastyczność czasową. Powinieneś się zastanawiać nad jakością twoich działań, żeby nie trzeba było ich powtarzać. Uważnie przygotowuj pracę. Konsultuj się z upline. Potrzebujesz ciągłych małych zwycięstw – będą Cię motywować do akcji nawet, wtedy gdy jesteś zmęczony.
  • 8 – 10. Nie czarujmy się – pora powiedzieć prawdę – NIE MASZ CZASU! Rewelacja! Ta sytuacja zmusi Cię do uruchomienia intelektu i wykorzystania wszystkich charakterystycznych cech biznesu Network marketing:
    • używaj systemu szkoleniowego, nie szkol sam partnerów,
    • konsultuj z upline z kim masz pracować, a kogo odpuścić,
    • prawidłowo startuj partnerów,
    • wykorzystaj duplikację,
    • szukaj lepszych od Ciebie,
    • planuj i kontroluj swoje działania.

Moje wieloletnie doświadczenie biznesowe ciągle przypomina mi o pewnym paradoksie – im mniej czasu mają ludzie, tym skuteczniej budują swój biznes. Co nie znaczy, że ci mający go dużo nie mogą budować organizacji. Oczywiście, że mogą i nawet budują duże biznesy. Po prostu nie mają takiego parcia na rezultat jak osoby bardziej zajęte. Te bardziej zajęte osoby uczą się dużo szybciej zasad.

 

Porozmawiajmy więc o zasadach.

W czasie pracy w biznesie powinieneś bardzo wyraźnie określić priorytety.

  1. Po pierwsze: co chcesz osiągnąć i kiedy to ma nastąpić?
  2. Po drugie: jakie działania należy podjąć?
  3. Po trzecie z kim chcesz to zrobić? Kim są Twoi kluczowi gracze?

Wszystkie Twoje działania powinny być nakierowane na pracę z właściwymi ludźmi w wyraźnie określonym celu. Nie powinieneś robić czegokolwiek. Uważaj, takich małych zajęć będzie zawsze wiele w biznesie. Ktoś coś zapomniał, coś nagle wyskoczyło, pojawiła się jakaś dodatkowa możliwość – do Andrzeja przyjechała ciocia zagraniczna, a Ty jeszcze nie masz biznesu w tamtym kraju, więc lecisz do cioci. BŁĄD!

 

Jak się za to zabrać? To proste.

Twój miesiąc nie zaczyna się pierwszego dnia miesiąca. Twój miesiąc zaczyna się na konsultacjach! Najlepiej, żeby one odbyły się około 28 dnia miesiąca. Podsumowujesz z Upline kończący się miesiąc i planujecie nadchodzący. Jeżeli rozpoczął się kalendarzowo nowy miesiąc, a Ty nie masz konsultacji, to właśnie tracisz czas. Pracujesz bez celu.

Wchodzenie w miesiąc ze skonsultowaną strategią jest priorytetem. Naucz się odróżniać działania biznesowe od działań przygotowawczych. Potrzebne są i jedne i drugie, ale powinny być zachowane pomiędzy nimi zdrowe proporcje.

Działania biznesowe to te, które wprost prowadzą do podniesienia obrotu albo do wyszkolenia kolejnego partnera. I to jest absolutny priorytet. Oto one:

  • Prezentacja planu biznesu kandydatowi i zapisanie go.
  • Pokaz produktów klientowi i zebrania zamówienia.

Konsultacje dawane Twoim partnerom albo konsultacje, które Ty dostajesz od Upline i ustalenie strategii i celu. Pozostałe działania np. sesja telefoniczna, mająca na celu umówienie spotkań, udział w szkoleniach, czytanie książek, planowanie, to są działania przygotowawcze. Są też ważne, ale nie mogą zabierać więcej niż 30% czasu. Powinieneś tego pilnować.

 

Stary biznes i nowy biznes.

Stary biznes to Twoja grupa, którą masz do chwili, w której czytasz ten tekst, czyli dotąd. Już go masz, ludzie mają umowy, widzisz to w komputerze. Czemu stary? Bo nie musisz ich jeszcze raz zapisywać.
Nowy biznes to każdy partner, który zapisze się w którymkolwiek miejscu Twojej struktury – jutro, pojutrze itd. aż do końca miesiąca.
Pewnie już zdajesz sobie sprawę z tego, że ze starym biznesem i z nowym należy pracować całkiem inaczej. Tu są całkowicie inne cele.

Zacznijmy od starego. Stary biznes jest jak stary dom – zawsze w nim jest coś do zrobienia, do poprawienia, do odnowienia. Być może twoi partnerzy mają zbyt wąskie biznesy, może mają tylko jedną aktywną grupę, może za mało klientów detalicznych, może nieprawidłowo prowadzą spotkania biznesowe.

Uważaj – będziesz mieć ciągotki do pomagania każdemu, kto Cię o to poprosi, a nawet jeżeli nie poprosi to z własnej inicjatywy. Jest małe wyzwanie: nie masz na to czasu. To nie jest Twój priorytet. Zamiast angażować się w każde miejsce, zorganizuj to jakoś. Ustal, kto komu może pomagać i tylko konsultuj to. Twoi ludzie muszą być samodzielni.

Twoim priorytetem jest nowy biznes. To są nowe możliwości. To u tych ludzi trzeba jak najszybciej wystartować. To jest najważniejsze miejsce Twojej grupy (w tym miesiącu) Więc to tutaj koncentrujesz swoją uwagę.

Takie podejście do biznesu pozwoli Ci na stabilny rozwój. Priorytety zapewniają prawidłowy wzrost grup. Brak priorytetów prowadzi do bałaganu. Jeżeli masz już określony Twój WAC (Wielki Ambitny Cel), to umiejętność pracy z priorytetami będzie Cię trzymać na kursie do osiągnięcia go.

Pracuj z priorytetami!