fbpx

Marka osobista to jest to, co ludzie mówią o Tobie, kiedy Cię nie ma w pokoju. Tak mawia Jeff Bezos – założyciel Amazona.

Czy marka osobista przydaje się w życiu, w biznesie, a w naszym przypadku w biznesie sieciowym?

Po wielu latach działania wiem na pewno – w każdym biznesie, w różnych firmach, czasem w jednej firmie, a nawet w organizacji tego samego lidera, pojawiają się ludzie, którym budowa struktur idzie łatwiej i odnoszą szybciej sukcesy oraz ludzie, którym kompletnie nic nie wychodzi. U tych drugich występuje duża rotacja partnerów – ludzie nieczęsto zapisują się do ich grup, za to bardzo szybko rezygnują.

Przeczytasz to w wielu książkach, usłyszysz na wielu konferencjach – nowi partnerzy zwykle nie bardzo rozumieją, do jakiego zapisali się biznesu. Mogą im się podobać produkty i chcą ich używać w cenie rabatowej. Może ktoś ich po prostu namówił do przyłączenia się – kiepski to pomysł, bo nie będą nic robić.

Jedna z moich liderek z Ukrainy wiele lat temu przyłączyła się do mnie, nie rozumiejąc nic kompletnie z projektu, który budowałem. Po latach przyznała się do tego – nie rozumiała biznesu, nie wierzyła w siebie, ale wiedziała jedno – ona jest pielęgniarką z małego miasta na Ukrainie, a ja jestem lekarzem z Polski.

To nie genialność biznesu była atrakcją – to moja marka osobista i prestiż lekarza z zachodu zadziałały jak magnes. Jej intuicja podpowiadała jej, że należy się mnie trzymać. Ja zresztą w tamtych czasach też nie rozumiałem tego, starałem się pokazywać ludziom korzyści biznesu sieciowego i bazować na logicznych argumentach zapominając o tym, że ludzie kierują się często emocjami.

Inny mój lider mawia, a ja już teraz rozumiem, o co mu chodzi – na koniec o wszystkim decyduje charakter. Na koniec ważne jest, jakim człowiekiem jesteś. Ludzie albo zaakceptują Cię i pójdą za Tobą, albo Cię opuszczą.

Markę osobistą budujesz ciągle i nie da się zbudować jej na zapas. Budujesz ją swoim codziennym zachowaniem, działaniami. To jest trochę jak z opinią – ktoś przez lata całe porządny, może jednym nierozważnym, nikczemnym postępkiem zrujnować swój obraz budowany latami. Co to znaczy?

TO ZNACZY, ŻE MARKA OSOBISTA NIE JEST CZYMŚ SZTUCZNYM, CZYMŚ NA POKAZ – MARKA OSOBISTA TO MY.

Często ludzie budują sztuczny obraz siebie na potrzeby marketingowe. Udają kogoś, kim nie są. Starają się sprawiać dobre wrażenie, aby przyciągać do siebie innych ludzi. Tworzą Avatar swojej marki osobistej. Tego nie da się zrobić skutecznie, to nie działa. Przyciągnięte osoby szybko orientują się, nie chcą być w takim środowisku i odchodzą. Rozwiązaniem jest albo praca nad sobą, aby stać się po prostu lepszą osobą, albo odpuszczenie sobie biznesu sieciowego.

Network Marketing jest biznesem zespołowym i biznesem ochotników. Ludzie są ze sobą w zespołach, ponieważ im to pasuje. Współpraca spełnia ich oczekiwania w sferze finansowej, ale również emocjonalnej. Takie zespoły podążają zwykle za konkretnym człowiekiem z silną marką osobistą.

 

Największe biznesy budowali i budują zawsze ludzie o pewnych cechach:

  • Są zorientowani na innych, gotowi pomagać i wspierać.
  • Słuchają i starają się zrozumieć innych.
  • Cieszą się z sukcesów swoich partnerów i z sukcesów konkurencji.
  • Są specjalistami – profesjonalnie budują Network Marketing.
  • Ciągle podnoszą swoje kwalifikacje.
  • Są wizjonerami – myślą w dużych kategoriach.
  • Są nastawieni na rozwiązania.
  • Odnoszą sukcesy.

Ich działanie i sposób zachowania pokazuje to. Osoby znajdujące się wokół nich, odnoszą z tego korzyść. I to te osoby są potem ambasadorami marki osobistej liderów. To one opowiadają wszędzie i wszystkim o tym, jak cenią swoich sponsorów, jak fajnymi ludźmi są, jak sobie pomagają i się o siebie troszczą.

Takie osoby są wręcz dumne ze współpracy z tymi konkretnie sponsorami.

A to zostawia ślad. Informacja idzie od ludzi do ludzi. Rozumiesz, co będzie dalej?

Marka takiego człowieka idzie przed informacją o biznesie. Dzisiaj wszystko można sprawdzić. Można prześwietlić każdą osobę, więc ludziom z silną marką jest łatwiej i inni do nich lgną, chcą z nimi robić biznesy.

Podsumowując – marka osobista jest niezwykle ważnym aspektem w budowaniu organizacji Network Marketingowej, ale właściwie zrozumiana marka osobista.

Nie możesz jej zbudować, bo ją już masz, jest jak stare mieszkanie fajne lub niespecjalnie fajne. Ludzie mają o Tobie określone zdanie – dobre, bardzo dobre lub niekoniecznie dobre.

Możesz nad nią pracować, możesz ją remontować, tak samo, jak mieszkanie. Można z nieatrakcyjnego M3 zrobić ładny apartament, w którym chce się mieszkać.

Można rozwijając się jako człowiek zmienić swoją markę osobistą. I to jest jedna z najlepszych inwestycji, które można zrobić.

Cokolwiek robisz, zastanawiaj się, co to mówi o Tobie i jaką markę tworzy.