Network Marketing to ciekawy biznes. Można się do niego zabierać na różny sposób. Można podejść z dystansem, dozą niepewności, można go robić na chłodno z kalkulatorem w głowie i można z hurraoptymizmem rzucić się na podbój rynku.
Znam ludzi stosujących każde z tych podejść. Nie mogę jednoznacznie powiedzieć, które z podejść jest lepsze, ponieważ niektóre z tych osób odniosły duży sukces, a niektórym się nie udało.
Wystarczy, że spojrzę na moją własną historię w Network Marketingu. Przez lata kierowały mną różne pobudki i różnie budowałem moją organizację. Nie miało żadnego znaczenia czy to Polska, Ukraina, Rosja czy zachód Europy.
Zmieniała się motywacja i zmieniały się metody i rezultaty.
Rozpocząłem biznes Network Marketing, ponieważ wrócił do Polski mój kolega z czasów szkolnych. Przyjechał z takim biznesem. Nie potrzebując niczego, ponieważ spełniałem się w mojej stomatologicznej profesji, przyłączyłem się do niego z przyjaźni.
Potem zaciekawiły mnie pojawiające się tutaj pieniądze a dokładniej mechanizm zarabiania.
Wypłaty były rezultatem pracy z ubiegłego miesiąca, ale również wszystkich poprzednich. Raz zbudowana struktura płaciła w każdym kolejnym miesiącu, w którym zrobiła obrót. Czyli comiesięczna praca dawała wzrost wynagrodzeń- ponieważ dawała wzrost struktury. Ciągle pracowałem tyle samo, a jednocześnie zarabiam coraz więcej. Zafascynowało mnie to.
A potem po prostu polubiłem Network Marketing. Polubiłem ludzi, atmosferę, możliwości i ten rodzaj „przygody” biznesowej.
W tym czasie obserwowałem i analizowałem grupy i osoby, z którymi pracowałem.
Wiem jedno – nie jest ważna motywacja. Nie jest ważne wykształcenie, wiek płeć.
Jeżeli chcesz zarobić w Network Marketingu, musisz nauczyć się budować ten biznes.
W sieciach drzemie olbrzymi potencjał, ale wykorzystanie go wymaga nabycia kompetencji budowniczego sieci. Bez tych umiejętności nie zbudujesz biznesu i nie zarobisz. A już na pewno nie zdobędziesz dochodów pasywnych.
Kompetencje budowniczego można podzielić na 4 grupy:
- techniczne,
- relacje,
- strategiczne,
- wizja.
Oczywiście zaczynasz bez tych umiejętności. Nie ma znaczenia czy ostrożnie, czy z optymizmem. Po prostu nie umiesz budować sieci. Jeżeli nie nauczysz się, to nie zbudujesz.
Mogę to porównać do próby zrobienia na drutach swetra. Możesz mieć siebie, włóczkę, druty, ale bez umiejętności nic z tego nie wyjdzie.
Z pełną odpowiedzialnością mogę stwierdzić: osoby z moich struktur, którym nie wyszło zbudowanie struktury albo nic nie robiły, albo nie nauczyły się, więc pracowały, robiąc mnóstwo błędów.
Ciekawe jest to, że biznes zbudowali ludzie o różnym poziomie wykształcenia. To znaczy, że nie jest to nic skomplikowanego. Dlatego osoby bez doświadczenia biznesowego poradziły sobie świetnie!
- Miały opiekuna trenera i przewodnika – swojego sponsora lub upline.
- Pracowały, używając systemu.
- Korzystały z dostępnych narzędzi (książki, płyty, szkolenia).
- Nauczyły się planować, dzielić to na cele miesięczne i konsultować rezultaty.
- Wykorzystały perfekcyjnie zjawisko duplikacji.
- Nie poddawały się.
Wielokrotnie rozmawiałem z liderami różnych biznesów Network Marketingu. Wszyscy mówią to samo.To jest biznes dla osób, które gotowe są się uczyć. Nie chcą pracować na swoich błędach. Tu nie wystarczy dużo pracować. Tu trzeba pracować mądrze.
Omawiam to w trakcie szkolenia online: „Kompetencje potrzebne do zbudowania biznesu”.
Zapraszam – wykorzystaj tę informację 🙂