fbpx

Kiedy zaczynasz analizować pracę, którą wykonujesz w trakcie budowania Twojej sieci, to dochodzisz do wniosku, że jest tego dużo więcej niż tylko dzwonienie do kandydatów czy klientów i spotkania. Gdyby to spisać (co nie ma specjalnego sensu) to pojawi się lista następująca:

  • zarejestruj się,
  • zrób zakupy,
  • spisz listę znajomych,
  • umawiaj się telefonicznie,
  • spotykaj się,
  • pokazuj projekt kandydatom,
  • pokazuj produkty klientom,
  • ucz się – szkolenia, książki, konsultacje,
  • buduj szerokość, buduj głębokość itd.

Wyobraź sobie, że tłumaczysz dziecku, o co chodzi ze szkołą.

Mama Cię zapisze. Kupimy książki, tornister, zeszyty, ołówki, kredki itd. Będziesz codziennie iść/jechać, siedzieć w szkole na lekcjach, wracać, nie zapominając zabrać tornistra z zawartością, odrabiać wieczorem lekcje, pakować rzeczy na następny dzień itd. Toż to bzdura. Dziecko zgłupieje od szczęścia i nic nie zrozumie. Przede wszystkim nie zrozumie, po co ten cyrk.

Co jest istotne:
a) w szkole nauczysz się czytać, pisać, liczyć i mówić w obcym języku. Potem zostaniesz bogatym inżynierem, lekarzem,
dyrektorem, prezesem, właścicielem firmy itd.
b) będziesz się tego uczyć; nauczyciele, lekcje, prace domowe – tak to będzie wyglądać. Koniec – teraz dziecko ma program, wie, o co chodzi. Z biegiem czasu pojawia się pytanie „jak”?

 

Wracamy do biznesu Network Marketing

W czasie pracy powinieneś zdawać sobie sprawę z tego, co robisz, dlaczego to robisz i jak ma wyglądać proces rodzenia się biznesu, który da Ci frajdę, czyli wolność czasową, wolność finansową i furę przyjaciół dookoła świata.

Uważaj oto projekt:

  • Wystartujesz (uruchomisz biznesowo) wiele osób.
  • Stworzysz zespół.
  • Wykorzystasz wskaźniki życia (Vital Signs).
  • Posłużysz się systemem dystrybucji wiedzy.
  • Staniesz się niezależny.

Te kilka punktów jest filarami, na których stoi biznes. Wszystko pozostałe to instrukcje, jak te filary stworzyć lub wykorzystać.

Przyjrzyjmy się teraz krótko, jak te filary działają. Krótko, ponieważ mówię o tym na szkoleniach, z których możesz skorzystać, więc tu tylko sygnalizuję temat.

 

Startowanie ludzi – to wyposażanie ich w kompetencje biznesowe

To jest zadanie polegające na pracy z nową osobą. Pomagasz nowemu zdobyć klientów, znaleźć kilku aktywnych partnerów, uczysz go wszystkich działań biznesowych. Doprowadzasz go do poziomu umiejętności, który pozwoli mu działać skutecznie i samodzielnie. W ten sposób dodajesz aktywnego partnera do swojego zespołu. Dobrze jest zrobić to w ciągu 30 dni.

Potem robisz to samo z kolejną osobą i z następną itd.
Omówiłem to na webinarze, który możesz obejrzeć.

 

Budowanie zespołu

Osoby, które są podpisane pod Tobą, nie tworzą zespołu, a przynajmniej nie wszystkie. To jest Twoja grupa i zawiera ona ludzi o różnym poziomie zaangażowania – od zera aktywności po zawodowców.

Twoje zadanie polega na wybraniu z grupy najlepszych partnerów i stworzeniu z nich zespołu.
Zespół to osoby mające wspólny cel, wspólną strategię, współpracujące ze sobą i wygrywające razem. Zespół jest największą siłą pozwalającą szybko rosnąć organizacjom.

Budowania zespołu trzeba się nauczyć. To nie jest proste zadanie.
Możesz skorzystać z e-booka, w który omawiam to zagadnienie.

 

Vital signs – wskaźniki życia

W każdym biznesie sieciowym, bez względu na model i firmę, istnieją od lat prowadzone statystyki. Tak jak tabele określające wagę ciała dla konkretnego wzrostu, wieku i płci i wyznaczające stworzone normy parametrów biznesu na określonych poziomach.

Normy te określają zdrowy poziom obrotu przy określonej liczebności grupy, procent osób nieaktywnych, ilości nowych osób przyłączających się w ciągu miesiąca, czy momenty, w których można wchodzić na kolejny poziom biznesowy.

Biznes należy budować na wskaźnikach, wtedy struktura jest zdrowa i stabilna. Biznes tworzony bez wskaźników jest jak dom tworzony bez wyliczeń konstrukcyjnych. W każdym momencie może dojść do katastrofy budowlanej albo upadku struktury.

 

Dystrybucja wiedzy

Te wszystkie szczegóły, o których wspomniałem na początku; pokaz propozycji biznesowej, wiedza o produktach, system rozliczeń finansowych i wiele innych, to jest podstawowa wiedza potrzebna każdemu partnerowi w grupie.

 

W miarę rozwoju Twoich grup szansa na to, że będziesz znać każdego człowieka, maleje. W końcu możesz znać kilka procent, a potem ułamek procenta Twoich ludzi.

Niemożliwe jest więc kontrolowanie przez Ciebie, kto kogo i czego uczy. Tym bardziej sam nie możesz uczyć każdego.

Potrzebujesz systemu szkoleń pozwalających KAŻDEMU Twojemu partnerowi na dostęp do tej samej czystej, niezniekształconej wiedzy w tym samym czasie.

Organizuje się to poprzez szkolenia offline – seminaria biznesowe jedno i kilkudniowe, szkolenia internetowe typu webinary, wprowadzanie w grupę książek przydatnych biznesowo.

Element poziomu wyszkolenia Twoich aktywnych partnerów jest kluczowy. Przy różnym poziomie wiedzy, oni nigdy nie zagrają zespołowo, a Ty nie zbudujesz dużej organizacji.

Co gorsze, bez Tych wszystkich 4 filarów prawidłowo podtrzymujących Twój biznes, nigdy nie usamodzielnią się Twoje grupy i nie uzyskasz dochodów pasywnych. A taka sytuacja nie pozwoli Ci dotrzeć do punktu 5.

 

Niezależność – to czas, gdy Twój biznes nie potrzebuje Cię

Bez Twojej obecności i ingerencji rozwija się doskonale, a Ty dostajesz swoje premie liderskie działające jak dochody pasywne.
Podoba się? Buduj 4 filary.