fbpx

Network Marketing nie niesie  z sobą zagrożenia typowego dla tradycyjnych biznesów.  Nie trzeba inwestować, zakładać działalności gospodarczej, zwalniać się z pracy czy zatrudniać ludzi. Nie trzeba organizować składów produktów. Nie trzeba organizować od strony logistycznej obrotu towarem. 

To wszystko jest już  przygotowane, zatroszczy się o to firma, z którą współpracujesz. Wygląda to niemal bajkowo. Nic nie stoi na przeszkodzie do sukcesów.  Nic bardziej mylnego!

Network marketing jest biznesem, i jako taki kieruje się swoimi zasadami biznesowymi a jedną z nich jest: nic nie dzieje się samo. 

 Należy robić precyzyjnie właściwe rzeczy i unikać robienia niewłaściwych.  Przypomnijmy dziś podstawowe:

1. Nie ma metody, która dałaby “szybkie pieniądze”. Nie ma sensu myślenie o zostaniu milionerem w mgnieniu oka. Duże pieniądze pojawiają się gdy organizacja liczy tysiące osób i generuje wielomilionowe obroty w skali miesiąca. Takiej organizacji nie da się zbudować szybko. Najbogatsi ludzie w MLM tworzyli swoje biznesy latami, a nawet dziesiątkami lat. Wprowadzali w te grupy swoistą kulturę biznesową, strategie rozwojowe, mechanizmy duplikacji. To wymaga czasu.

 

2. Przeniesienie biznesu w przestrzeń online tworzy nowe możliwości i nowe tempo wzrostu, ale i tak proces należy oceniać na lata.

3. Dobrym pomysłem jest danie sobie 2 lat na stworzenie fundamentów dużego biznesu. Pierwszy rok to raczej okres startowy niż zarobkowy. To czas nauki, zbierania doświadczenia, a nie czas odcinania kuponów i życia z tantiem. Drugi rok zwykle już płaci przyzwoicie – od dodatkowej średniej krajowej po jej wielokrotność. Nie ma sensu stresowanie się zbyt wolnym tempem wzrostu – to nie prowadzi do sukcesu, a tylko wprowadza zamęt i pesymizm. Roślina rośnie w swoim tempie –  biznes też. Daj mu czas i rób co do Ciebie należy.

4. W biznesie Network Marketingu do automatyzmu należy wytrenować nawyki strategiczne. Są nimi właściwe startowanie siebie samego i nowych partnerów, umiejętność pracy z zespołem i wyczulenie na prawidłową dystrybucję wiedzy w organizacji. To nie czas na zastanawianie się co zrobić, gdy pojawia się nowy partner. Nie możesz też zastanawiać się każdego miesiąca jaką strategię przyjąć i jakie cele wyznaczyć sobie i zespołowi. To powinno być ustalone na cały rok i wszyscy powinni wiedzieć dokąd zmierza zespół i jakimi działaniami chce osiągnąć założone cele.

SILNE NAWYKI ZBUDUJĄ SILNY ZESPÓŁ, A TEN ZBUDUJE WIELKI BIZNES. 

  1. Dostrzegaj ludzi wszędzie – online i offline. To są potencjalni kandydaci – analizuj ich pod kątem partnerstwa biznesowego. Słuchaj o czym mówią, czy piszą, zastanawiaj się nad ich potrzebami, staraj się wyobrazić sobie co w nich drzemie. Dopasowuj do ich potrzeb możliwości biznesowe. 

PAMIĘTAJ, TEN BIZNES NIE JEST DLA KAŻDEGO I NIE KAŻDY BĘDZIE ROBIĆ TEN BIZNES. 

  1. Rozmawiaj z każdą napotkaną osobą. Zrób z tego nawyk. Powinieneś być w tym dobry. To będzie tworzyć potencjał biznesowy. Rozmawiaj online i w realu. Nie ma znaczenia czy człowiek jest zainteresowany biznesem, czy produktami, czy niczym. Poznając ciągle nowych ludzi zwiększasz szanse na spotkanie nowych pozytywnych  osób.
  2. Przyzwyczaj się do odrzucenia. Nie każdy komu pokażesz Twój projekt będzie nim zachwycony. Większość ludzi nie szuka niczego – tak mówią liczby. Czyli częściej usłyszysz NIE niż TAK. Popatrz na to pozytywnie – jeżeli dużo razy słyszysz NIE to znaczy, że jesteś na właściwej drodze. Zaakceptuj to.

Podsumowując: biznes jest prosty, ale ma swoje zasady gry. Jeżeli chcesz wygrać, powinieneś je opanować w mistrzowskim stopniu. I wtedy wszystko potoczy się według dobrego scenariusza.