Network Marketing nie niesie z sobą zagrożenia typowego dla tradycyjnych biznesów. Nie trzeba inwestować, zakładać działalności gospodarczej, zwalniać się z pracy czy zatrudniać ludzi. Nie trzeba organizować składów produktów. Nie trzeba organizować od strony logistycznej obrotu towarem.
To wszystko jest już przygotowane, zatroszczy się o to firma, z którą współpracujesz. Wygląda to niemal bajkowo. Nic nie stoi na przeszkodzie do sukcesów. Nic bardziej mylnego!
Network marketing jest biznesem, i jako taki kieruje się swoimi zasadami biznesowymi a jedną z nich jest: nic nie dzieje się samo.
Należy robić precyzyjnie właściwe rzeczy i unikać robienia niewłaściwych. Przypomnijmy dziś podstawowe:
1. Nie ma metody, która dałaby “szybkie pieniądze”. Nie ma sensu myślenie o zostaniu milionerem w mgnieniu oka. Duże pieniądze pojawiają się gdy organizacja liczy tysiące osób i generuje wielomilionowe obroty w skali miesiąca. Takiej organizacji nie da się zbudować szybko. Najbogatsi ludzie w MLM tworzyli swoje biznesy latami, a nawet dziesiątkami lat. Wprowadzali w te grupy swoistą kulturę biznesową, strategie rozwojowe, mechanizmy duplikacji. To wymaga czasu.
2. Przeniesienie biznesu w przestrzeń online tworzy nowe możliwości i nowe tempo wzrostu, ale i tak proces należy oceniać na lata.
3. Dobrym pomysłem jest danie sobie 2 lat na stworzenie fundamentów dużego biznesu. Pierwszy rok to raczej okres startowy niż zarobkowy. To czas nauki, zbierania doświadczenia, a nie czas odcinania kuponów i życia z tantiem. Drugi rok zwykle już płaci przyzwoicie – od dodatkowej średniej krajowej po jej wielokrotność. Nie ma sensu stresowanie się zbyt wolnym tempem wzrostu – to nie prowadzi do sukcesu, a tylko wprowadza zamęt i pesymizm. Roślina rośnie w swoim tempie – biznes też. Daj mu czas i rób co do Ciebie należy.
4. W biznesie Network Marketingu do automatyzmu należy wytrenować nawyki strategiczne. Są nimi właściwe startowanie siebie samego i nowych partnerów, umiejętność pracy z zespołem i wyczulenie na prawidłową dystrybucję wiedzy w organizacji. To nie czas na zastanawianie się co zrobić, gdy pojawia się nowy partner. Nie możesz też zastanawiać się każdego miesiąca jaką strategię przyjąć i jakie cele wyznaczyć sobie i zespołowi. To powinno być ustalone na cały rok i wszyscy powinni wiedzieć dokąd zmierza zespół i jakimi działaniami chce osiągnąć założone cele.
SILNE NAWYKI ZBUDUJĄ SILNY ZESPÓŁ, A TEN ZBUDUJE WIELKI BIZNES.
- Dostrzegaj ludzi wszędzie – online i offline. To są potencjalni kandydaci – analizuj ich pod kątem partnerstwa biznesowego. Słuchaj o czym mówią, czy piszą, zastanawiaj się nad ich potrzebami, staraj się wyobrazić sobie co w nich drzemie. Dopasowuj do ich potrzeb możliwości biznesowe.
PAMIĘTAJ, TEN BIZNES NIE JEST DLA KAŻDEGO I NIE KAŻDY BĘDZIE ROBIĆ TEN BIZNES.
- Rozmawiaj z każdą napotkaną osobą. Zrób z tego nawyk. Powinieneś być w tym dobry. To będzie tworzyć potencjał biznesowy. Rozmawiaj online i w realu. Nie ma znaczenia czy człowiek jest zainteresowany biznesem, czy produktami, czy niczym. Poznając ciągle nowych ludzi zwiększasz szanse na spotkanie nowych pozytywnych osób.
- Przyzwyczaj się do odrzucenia. Nie każdy komu pokażesz Twój projekt będzie nim zachwycony. Większość ludzi nie szuka niczego – tak mówią liczby. Czyli częściej usłyszysz NIE niż TAK. Popatrz na to pozytywnie – jeżeli dużo razy słyszysz NIE to znaczy, że jesteś na właściwej drodze. Zaakceptuj to.
Podsumowując: biznes jest prosty, ale ma swoje zasady gry. Jeżeli chcesz wygrać, powinieneś je opanować w mistrzowskim stopniu. I wtedy wszystko potoczy się według dobrego scenariusza.